۷ بهمن ۱۳۹۱، ۲۱:۳۶

موسوی‌نژاد:

تجزیه شهرستان دشتستان در جلب اعتبارات بیشتر تاثیرگذار است

تجزیه شهرستان دشتستان در جلب اعتبارات بیشتر تاثیرگذار است

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تجزیه دشتستان در جلب اعتبارات بیشتر تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد عصر شنبه در نشست با مسئولان آب‌پخش اظهار داشت: توزیع اعتبارات باید عادلانه و بر اساس وسعت، جمعیت و محرومیت صورت پذیرد ولی در سال‌های گذشته شاهد چنین روندی نبوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه اعتبارات دشتستان در سال‌های گذشته در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان که از لحاظ وسعت و جمعیت تفاوت‌های زیادی با دشتستان دارند، مبین این مسئله است که حق دشتستان به ‌طور کامل داده نشده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی تجزیه شهرستان دشتستان می‌تواند زمینه‌ساز جلب اعتبارات بیشتر برای توسعه مناطق شود.

موسوی‌نژاد گفت: برای دفاع از حقوق شهرستان آماده هر کاری هستیم و اجازه نمی‌دهیم که حقوق مردم دشتستان مانند سنوات قبل ضایع شود و اگر از مجرای مسئولان استانی به نتایج مطلوب در این زمینه نرسیم، وضعیت را از پایتخت و سطوح وزارتخانه‌ای پیگیری‌ خواهیم کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خواسته ما رعایت عدالت در توزیع و تقسیم اعتبارات استانی و ملی است و یک ریال هم بیشتر از حقوق خود نمی‌خواهیم.

وی ادامه داد: باید شرایط لازم برای ارتقای بخش‌ها به شهرستان را فراهم کنیم و اگر ذهنیت خود را به جلوگیری از ارتقای سایر مناطق به شهرستان منعطف کنیم دچار اشتباه هستیم.

موسوی‌نژاد اذعان داشت: در خصوص تغییر در تقسیمات کشوری شهرستان دشتستان نظرم تبدیل هر یک از بخش‌های ثلاثه آبپخش، شبانکاره و سعدآباد به یک شهرستان با رعایت قانون و با تضمین تامین منافع هر کدام از بخش‌هاست و در این زمینه پیشنهاد و راهکار خود را هم به مسئولان ذی‌صلاح اعلام کرده‌ام.

وی گفت: حق طبیعی مردم هر یک از مناطق است که در صورت تبدیل هریک از بخش‌ها تعیین کنند که جزو کدام شهرستان باشند و بنده شخصاً با تابعیت هر یک از بخش‌های ثلاثه به ‌عنوان بخش تابعه بخش دیگر در صورت ارتقای هر یک از بخش‌ها به شهرستان به دلیل تضادهایی که ایجاد می‌شود، مخالفت خود را اعلام کرده‌ام.

تبدیل کلانتری آبپخش به فرماندهی انتظامی

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش نیز در این نشست اظهار داشت: تبدیل کلانتری آبپخش به فرماندهی انتظامی بخش و استقرار پاسگاه انتظامی در روستای بنار آزادگان از مسائل مهمی است که تاثیری چشمگیر در بهبود وضعیت امنیتی آبپخش دارد و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مصطفی رضایی تصریح کرد: با گذشت سه سال از ارتقای دهستان آبپخش به بخش آبپخش هنوز ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این بخش مستقر نشده‌اند و مردم شهر آبپخش و روستاهای تابعه از ضعف سیستم اداری و فقر اداری رنج می‌برند.

وی با انتقاد از فعالیت برخی نمایندگی‌های ادارات بخش آبپخش با مدیریت ادارات بخش‌های مجاور گفت: برخی از ادارات آبپخش با گذشت مدت مذکور تحت مدیریت بخش‌های همجوار است و به اعتقاد اعضای شورای اسلامی شهر و مردم آبپخش این مسئله ظلم و جفا در حق مردم انقلابی و ولایتمدار آبپخش است.

رضایی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بخشداری آبپخش فاقد کد است و مسئولان سیاسی تاکنون نتوانسته‌اند کد بخش را تخصیص دهند و مکررا با ذکر دلیل محرمانه بودن پیگیری‌های شورای اسلامی شهر را به زمان‌های بعد موکول می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش اضافه کرد: ایجاد روشنایی در پل کلل از مصوباتی است که از سه سال پیش باید اجرایی می‌شد و بعد از نصب 17 پایه روشنایی در این مسیر عملیات اجرایی این طرح به طور کامل رها شده است.

رضایی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت: عدم روشنایی در محور ورودی شهر و پل کلل در ماه‌های گذشته تصادفات و حوادث ترافیکی زیادی به همراه داشته است و انتظار داریم مدیران استانی و شهرستانی با اولویت خاص به این مسئله توجه داشته باشند و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر آبپخش را بدون نتیجه نگذارند.

 وی ادامه داد: این شهر فاقد سالن اجتماعات مناسب برای برگزاری مراسم‌ها و جلسات عمومی و گسترده است و این مسئله بسیاری از جلسات را دچار اخلال کرده و سبب لغو برخی از جلسات و نشست‌های عمومی یا محدودیت برگزاری جلسات شده است.

رضایی گفت: ایجاد جاده دسترسی به باغات و نخیلات منطقه آبپخش یکی از نیازهایی بوده که در سال‌های متمادی خواسته کشاورزان بوده است.

 تجهیز کانون‌های فرهنگی مساجد آب‌پخش

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش نیز گفت: در مواقع حساس انقلاب اسلامی، مساجد در پشتیبانی از اسلام و انقلاب نقش موثری داشته‌اند تا جایی که بیش از 90 درصد اعزام نیروها به جبهه در دوران مقدس از مساجد بوده است.

محمدرضا دهقانی گفت: در سال‌های اخیر در کشور‌های آزادی‌خواه منطقه شاهد قیام علیه حکام مستکبر و دست‌نشانده با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران بوده‌ایم و در تمامی این خیزش‌ها و بیداری‌های اسلامی مساجد از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی به تلاش‌های دشمنان برای مقابله با تفکرات اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که دشمنان با ابزار فرهنگی و جنگ نرم برای تهی کردن افکار و اعتقادات جوانان ما تلاش می‌کنند، وظیفه داریم با برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی با اهداف شوم دشمنان مقابله کنیم.

دهقانی گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ ناب و غنی ایرانی و اسلامی یکی از موثرترین راه‌ها برای مقابله با نفوذ فرهنگ بیگانگان در افکار جوانان ماست.

وی از تجهیز کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد و اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد مکان‌هایی ارزشمند برای فعالیت مثبت و سازنده جوانان هستند و تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این کانون‌ها در دستور کار قرار دارد.

دهقانی اذعان داشت: امروز دشمنان برای کمرنگ کردن معنویت و اخلاق اسلامی در سطح جامعه تلاش می‌کنند و بیشترین برنامه‌ریزی را بر روی قشر جوان انجام داده‌اند که با فعال کردن جوانان در برنامه‌های فرهنگی و هنری توطئه آنان خنثی می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: در نظام اعتقادی، اجتماعی و سیاسی اسلام، مسجد از جایگاه والایی برخوردارست و همواره مرکزی برای جنبش و ایجاد حرکت و پویایی بوده است.

وی اضافه کرد: مسجد از صدر اسلام تاکنون محل تجمع مسلمانان برای وحدت و یکدلی و پایگاه خیزش و خروش اسلامی بوده است.

کد خبر 1801115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha